کاربرد لایی پرشین ؟

۱۱ آذر ۱۴۰۱

کاربرد و ویژگی لایه پرشین

 

یکی از دلایل اصلی خوش دوختی و استایل زیبای یک لباس، استفاده هوشمندانه از لایی پرشین مناسب است. محل استفاده از لایی در لباس می تواند فقط قسمت هایی از پوشاک و یا در تمام آن باشد. متدوال ترین قسمت های لباس که در آن از لایی پرشین استفاده می شود، سجاف جلو، جادکمه، یقه، مچ، لبه آستین، دمپای دامن یا کت و شلوار است.

استفاده از لایی پرشین تنها به خاطر قوام بخشیدن به پارچه نیست. اگر پارچه تراکم بافت پایین دارد، بین تار و پود آن فاصله است و در برابر فشار و کشش مقاوم نیست نیز از لایی استفاده می شود.
اگر پارچه ریز بافت نیست و درزها باز یا به اصطلاح دیگر شیت می شوند، لایی لباس را می توان در تمام پارچه به کار برد.
گاهی با توجه به نوع مصرف لباس باید از پارچه لطیف استفاده شود، ولی در عین حال اگر با توجه به مدل لباس باید ضخامت، استحکام و ایستایی پارچه، بالا رود، انتخاب لایه پرشین بهترین تصمیم است.
گلدوزی و کار روی بخشی از قسمت پارچه لباس نیز نیاز به لایی لباس دارد.
پارچه های کشی از جمله پارچه هایی هستند که در دوخت پوشاک با ایستایی بالا، به همراه لایی زیر چرخ خیاطی می روند. اگر قصد دارید که کشسانی پارچه کمتر شود یا به طور کلی کشسانی آن از بین برود، می توانید از لایی لباس استفاده کنید.

کاربرد دیگر لایی پرشین جلوگیری از چروک شدن پارچه پوشاک است. در تولید البسه با پارچه هایی که زیاد چروک می شوند مانند: پارچه های نخی، می توانید با استفاده از لایی مناسب، یک لباس ضد چروک تولید کنید.
لباس هایی که تنگ هستند و مدل آن به صورتی است که پارچه باید فیت بدن باشد، ممکن است ضمن حرکات فرد، درز لباس باز شود. لایی لباس می تواند قضیه کیس خوردن درزهای پوشاک را به راحتی حل کند.
اگر پارچه بسیار گران بها باشد، مانند ابریشم طبیعی به خاطر قیمت بالای پارچه، برای دوام بخشیدن بیشتر به پارچه، لایی پرشین کاربرد ویژه ای پیدا می کند.